Historias que so existem quando lembradasMadalena egy nap, mint minden reggel, kenyeret készít Antonio öreg boltjának. Mint minden nap, aznap is átkel a vonatsíneken, amelyen már évek óta nem járnak vonatok, megtisztítja a temető zárt kapuját, meghallgatja a pap prédikációját, majd együtt ebédel a falu többi öregével.

A halott férje emlékébe kapaszkodó, szuvenírjei között élő Madalenat csak Rita érkezése rázza fel. A fiatal fotós Jotuomba szellemfalujában érkezik, ahol úgy tűnik az idő megállt.

A rendező kommentárja:

A film eredeti ötletét egy kép adta. 1999-ben rendező-asszisztensként dolgoztam édesanyám “Brave New Land” fimjén, amikor találtam egy temetőt Forte Coimbra kis falujában (Brazilában), amely be volt zárva. A lakóknak egy másik városban kellett temetkezniük, ami hét órányi hajóútra volt. Ez a látvány rabul ejtett, azóta akartam egy történetet írni valakiről, aki meg akart halni, de nem tudott, mert a faluja temetőjét bezárták.

A történetet Vale do Paraíba környékére helyeztem, egy Rio de Janierohoz közel eső vidékre, amely végtelenül elszegényedett a századforduló kávéválsága, valamint a régiót érintő személyi vasúti közlekedés megszűnése során. Éppen befejeztem az egyetemet, ahol napokat töltöttem a fotólaborban, tanulmányozva a fotográfia nyújtotta lehetőségeket, vagy a „Foto-poética” tanulmány-csoportban kutattam a statikus fotózás felhasználását a filmkészítésben, amikor elkezdtem kidolgozni a forgatókönyvet. Akkor jöttem rá, hogy szükségem van egy olyan szereplőre, aki kívülállóként érkezik a régióba, hogy mozgásba hozza a történetet, valaki, aki a falu hanyatlását kutatja. Teljesen természetes volt számomra, hogy fotógráfusként ábrázoljam, mint egy gyakorlati kivitelezőjét az én elméleti kutatásomnak. Megalkottam Ritát, egy fiatal fotográfust, aki lehetővé tette számomra, hogy felépítsem Madalena történetét, beszéljek a hagyományokról, a különböző generációk közötti ellentétekről. Ez a döntésem kulcshelyzetbe hozta a fotográfiát és hatással volt a film esztétikájára is.

Júlia Murat életrajz

Júlia Murat Rio de Janeiroban születet 1979 novemberében. A Rio de Janeiroi Egyetem grafiakai design szakán, a Darcy Ribeiro Film Iskola forgatókönyvíró szakán végezte tanulmányait. Készített rövidfilmeket, kísérleti videókat, reklámokat és video installációkat.   “Dia dos Pais” egészestés dokumentum filmje 2008-ban mutatták be a  Cinéma du Reel-ban. Tapasztalt  szerkesztő, rendező asszisztens és kamera asszisztens. A „Megtalált emlékek” az első egész estés játékfilme.

2011 – Megtalált emlékek

2008 – DIA DOS PAIS (Dokumentumfilm)

2009 – PENDULAR (Rövidfilm)

2003 – DESVELAR (Videó instaláció)

[scg_html_vizszintes_vonal]

Eredeti cím: Found memories/ Historias que so existem quando lembradas | Műfaj: brazil-argentin-francia film | Rendező: Júlia Murat | Játékidő:  98 perc | Zene: LucasMarcier | A film forgalmazója:  Cirko Film | Hazai mozi bemutató:  2013. március / Bemutató: 2013. Országos Latin-Amerikai Filmfesztivál | Főszereplők: Sona Guedes, Lisa E. Fávero, Luiz Serra, Ricardo Merkin, Antônio dosSantos  | Korhatár: – 

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0lLUYnKdvtE[/youtube]

Megtalált emlékek előzetes