Leigh Whannell forgatókönyvíró és James Wan rendező: egy pár Ausztrália bimbozó filmes iskolájából,  akik 2004-es Fűrész c. alacsony költségvetésű, első nagy játékfilmjükkel egy váratlan kultúrális jelenséget hoztak be a horror műfajába. Akkor és most minden Halloween egy új belépést látott a franchise-ba.  Egyre kiterjedtebb mítológia vette körül az ikonikus gazembert; Jigsaw-t,  és a gépiesített halál egyre kidolgozottabb jeleneteit.

Bár Whannell (aki a film első részében szerepelt is) megírta az első két folytatást,  azután ő és Wan folytatták az együttműködésüket a 2007-es Egyetemes horrorfilmmel, a “Dead Silence” c. filmmel, mely egy gyilkos hasbeszélő babáról szól és a kísértetjárta háról szóló, Insidious c. filmmel, mely csak a 2010-es Torontói Filmfesztiválon került bemutatásra.

Szintén Wan rendezte a “Death Sentence” c. karakán, bosszúálló thrillert, amelyben Whanell is szerepet kapott egy rövid jelenet erejéig, mint egy banda tagja.

Azon alkalomból hogy a Fűrész hetedik (és látszólag végleges) része 3D lett,  Whannell és Wan megragadták az alkalmat, hogy a sorozat tükrözze a film eredetét és hatást gyakoroljon a kultúrára és filmes karrierjükre.

Leigh Whannell az avclub.com -nak adott interjúban elmesélte, hogy James Wannal egy művészi-alapú filmes suliba jártak, ahol valakinek a vizsgamunkája egy “Zombie Apocalypse” c. film volt, ami nagyon tetszett neki.
Ennek köszönhetően ismerkedtek meg.

A horrorfilmek közül nagy hatással volt rá a “The Evil Dead”, a “Pulp Fiction”, a “Reservoir Dogs” és a Cápa.

Csak néhány évvel a filmes iskola után gondolkodtak a Fűrészben,  mert bár ötleteik voltak, mindez pénzbe került.
Egyik tervük egy rendszeresen karcolásokkal ébredő fickóról szóló film lett volna,  aki emiatt bekamerázza a szobáját, hogy megtudja, mi történik vele éjjel.  Volt más is, de végül az anyagi problémák miatt arra jutottak, hogy két szereplő lesz a filmben egy szobában.