Öt nap alatt 143,1 millió dollárt hozott Észak-Amerikában – és Magyarországon is remekül startolt – a Gru 2, ezzel a mozitörténelem negyedik legjobban nyitó animációs filmje lett, továbbá a függetlenség napi hosszú hétvégék harmadik legjobb eredményét produkálta. Az sem mellékes, hogy öt nap alatt csaknem pontosan kétszer annyit termelt, mint amennyibe került. Ám nemcsak ezért fogják tanítani a reklám- és marketingszakokon, hanem mert szokatlan volt a beharangozó kampánya. A folytatások promóciója esetében alapszabály, hogy miközben ráerősítenek a közönség meglévő ismereteire, valami újat is kell mutatni, hogy még jobban felkeltsék az érdeklődést. A Gru 2 esetében azonban nem így történt: a reklámkampány nem tárt semmi meghökkentőt a nézők elé, egyszerűen azt sugallta, hogy a második rész ugyanolyan vicces, cuki és helyenként pimasz lesz, mint az első. A promóciós szlogen is érdekes. A „Guess Who’s Back (Találd ki, ki tér vissza) a Without Me című Eminem-dalból származik, ami eléggé meglepő választás egy olyan film esetében, amely az egész családnak szól. A kampány szokatlan megoldásai azt jelzik, hogy a reklámszakemberek biztosak voltak abban, hogy a Gru rendkívül erős márka, ezért nem ragaszkodtak a kőbe vésett szabályokhoz.

Gru-2-Despicable-Me-28

A Gru 2 minden bizonnyal eléri az egymilliárd dolláros összbevételt, ez pedig utat nyit a harmadik rész számára.

(Despicable Me 2már a hazai mozikban!)