A tavalyi év legnagyobb horrorsikere, a Paranormal Activity filmtörténetet írt, hiszen mindössze 15 ezer dollárba került, és összesen több mint 193 milliót hozott a konyhára. Lehet ezt még űberelni? Az alkotók megpróbálták, mert a második részben már gyerekekért és kutyákért is aggódhatnak a nézők, és tudjuk, hogy ez mindig nyerő, bár horrorfilmben viszonylag ritkán folyamodnak ehhez a fogáshoz.

A Paranormal Activity abban a tekintetben is figyelemre méltó produkció, hogy viszonylag szerény reklámkampány mellett aratott hatalmas sikert, azaz a nézők suttogó propagandája segítette győzelemre. A Paramount stúdió idén már tudatosan alkalmazza a módszert: a rajongók az interneten szavazhatnak arra, hogy az ő városukban egy nappal korábban tartsák az Újabb parajelenségek premierjét. A legtöbb szavazatot kapott városokba hamarabb érkezik a film, a belépés ingyenes, s a nézőket ingyenkóla és -kukorica várja. Majd ezt önthetik hirtelen egymásra, ha a vásznon látottak miatt kitöri őket a frász.

 

(Paranormal Activity 2 – hazai bemutató: 2010. október 21.)