Hans Zimmer korunk egyik legnépszerűbb és legsikeresebb Oscar-, Grammy- és Golden Globe-díjas filmzeneszerzője. Olyan filmzenék fűződnek a nevéhez, mint az Esőember, az Oroszlánkirály, a Madagaszkár, a Karib Tenger kalózai, a Sötét Lovag, és még sorolhatnánk…

Hans Zimmer 2016-ban úgy döntött, hogy szerzeményeit színpadra viszi, hogy csodálatos tehetségét élőben is megmutathassa nekünk, ezért európai turnéra indult Budapestet is érintve. Szimfonikus zenekarral kísért koncertjeire óriási érdeklődés mutatkozott, nem kevésbé Budapesten, ahol gyakorlatilag megtöltötte az Arénát.

Hans Zimmer Budapesten

Hans Zimmer

A koncert pontosan kezdődött, amint megszólalt a zene, a közönség a zenészeket pásztázva kereste a mestert, aki bizony minden sztárolás, intro és bevezető szöveg nélkül ott ült a színpadon, a zongoránál!

Annál nagyobb hangsúlyt és reflektorfényt kaptak a zenészek; akik közül igyekeztek mindig az éppen játszó személyeket megvilágítani. Az első néhány dallam után a zenészek mögött felgördülő függöny felfedte a teljes Magyar Virtuózok zenekart, majd amikor már hozzászoktunk a létszámhoz, a színpadon álló Cinema Studio Choir kórusról is lehullt a lepel.

 

Az első blokkban a Miss Daisy sofőrje, a Sherlock Holmes, a Madagaszkár, Az utolsó esély és az Angyalok és démonok c. filmekből hallhattunk egy-egy nótát. Ez idő alatt felfedték előttünk a teljes zenekart, és mindenki elhelyezkedhetett a (meglepően kényelmes!) bársony székén.

A bemutatkozó blokk után Hans Zimmer megragadta a mikrofont és magyarul üdvözölte a közönséget. Bemutatta a vele érkezett színpadi szereplőket, majd arról mesélt, hogy amikor Ridley Scott rendezővel a Gladiátor c. filmről egyeztettek, felesége csak legyintett a később öt Oscar-díjas film ötletére.

A koncert következő blokkját felépítő Gladiátor c. film eredeti zenéjében éneklő Lisa Gerrard sajnos nem volt jelen, helyette Czarina Russell csengő-bongó hangján szólalt meg többek között a “Now We Are Free” c. szám.

Következett A Da Vinci-kód zenéje, majd Hans Zimmer által “az igazi Oroszlánkirály hang”-ként aposztrofált, jellegzetes hangú Lebo M a mindenkiben bazsalygást kiváltó “Circle of Life” c. előjátékával felvezette az újabb zenei blokkot, az Oroszlánkirályt.

Miután Szimba ismét birtokba vette birodalmát, Jack Sparrow kapitány és a Karib tenger kalózai Hans Zimmer irányításával behajóztak a képzeletünkbe, s miközben mi a film dallamain ringatóztunk, ők galád módon lezárták a műsor első félidejét.

Mozinézőként furcsáltuk, hogy a zenészek mögötti vetítővászon nem, ill. csak egyszerűbb animációkra volt használva, de hamar rájöttünk, hogy ez az előadás a zenéről- és kicsit az általa megidézett filmek továbbgondolásáról szól. A végén már nem hiányoltuk a vetítést, hisz eleget járunk moziba. Ezen az előadáson a film a mi fejünkben születik meg a zenére, és csak a miénk marad! :)

A koncert második felében Hans Zimmer fekete-fehér alkalmi öltözékét levetette, helyette lazább ruhában tért vissza. Pólóján arany színű „Lord forgive me for my synths” (Uram, bocsáss meg a szintetizátoraimért) felirattal csapott a Tiszta románc c. film, majd az Esőember “húrjai” közé.

A koncert helyet adott a nászútjukon lévő zenészpár Ann Marie Calhoun hegedűművész és Mike Einziger zenész bluegrass solo világpremierjének is.

Az acélember, Az őrület határán, A csodálatos Pókember 2. után a Sötét lovag c. film nem meglepő módon szintén egy egész blokkot kapott. Az akció dús filmjeleneteket életre keltő dallamokban még sokáig fürödtünk volna, ám a mester jól tudta, hogy a Batman ügy felkorbácsolta a kedélyeket, ezért a legmegfelelőbb pillanatot választotta újabb beszédjéhez.

Ekkor azonban szomorú történetet mesélt el. Christopher Nolan rendezővel épp végeztek volna a Sötét Lovag munkálataival, amikor a főszereplő Heath Ledger halálának híre utolérte őket. Később egy újságírótól tudta meg a 2012-es, Kolorádó állambeli aurorai lövöldözést…

A koncerten csodálatos, szívet szorongató megemlékezésben lehetett részünk. Hans Zimmer beszéde alatt az Auróra c. dal szólt, melyet a lövöldözés áldozatainak emlékére írt. Aszámot a szívverést szimbolizáló, fokozatosan lassuló dobverések zárták le, amit korom sötét és kb. 1 perces néma csend követett.

Ebből a hangulatból nehéz visszarántani a közönséget, de zeneszerzőnk ezt is zseniálisan oldotta meg, igaz, több évtizedes munkásságának köszönhetően bőven volt miből mazsoláznia.

Az utolsó előtti blokk következett, melyben hipp-hopp a Csillagok között találtuk magunkat. Miközben utolsó könnycseppeinket törölgethettük az arcunkról, a koncert a végéhez érkezett. A csapat levonult a színpadról, ám a közönség visszakövetelte kedvencét.

Zenészeink megingathatatlan vastaps közepette foglalták el helyüket újra a színpadon, és visszahoztak minket a Földre. Nem sokáig, hiszen a ráadás egy újabb eufórikus élménnyel gazdagította a nagyérdeműt. A záró blokk ugyanis a négy Oscar-díjas Eredet c. filmet idézte fel, ami méltó befejezése volt a koncertnek, hiszen az egész este olyan volt számunkra, mint egy álom…

Hans Zimmer végig a zenészekre igyekezett terelni a figyelmünket. Róluk mesélt, őket dícsérte és azt hangsúlyozta, hogy ők az est igazi szereplői. Nagyon szimpatikus volt, hogy nem sztárolta magát, miközben egy olyan új műfaj megalkotója, ami a melankólia és a gyönyör nászának legteljesebb, misztikus élményét nyújtja.

Zimmer úr, mint a szorgos méhecske, hangszerről hangszerre szállt a színpadon, de bármihez nyúlt, az ember libabőrös volt, ahogyan zenéje életre keltett egy-egy mozifilmet. A filmeket, és velük a filmeknek azt a hangulatát amit kizárólag ezen a koncerten élhettünk át, és máshol eddig még sohasem érezhettünk. Egy fantasztikus, feledhetetlen élmény volt, egész életünkben emlékezni fogunk rá!

Köszönjük szépen Hans Zimmernek, a zenészeknek, és a kórusnak is a csodálatos estét! Valamint nagyon köszönjük a rendezvény szervező Live Nation csapatának, hogy elhozták nekünk a filmzen