Nagyon meglepődött Benjamin Renner francia rendező, amikor őt kérték fel a Kacsalábon című animációs film rendezésére. A gyártó stúdió, az Illuminations a 3D-s animációs családi mozik készítéséről ismert (Minyonok, Super Mario Bros.: A film), Renner pedig kézzel rajzolja a filmjeit, nem beszélve művészi képregényeiről. Az amerikaiaknak viszont pont egy szuverén alkotó kézzel rajzolt érzékenysége és az általa képviselt kifinomult európai stílus kellett az új produkcióhoz. Rennernek hatalmas előrelépést jelentett, hogy a legsikeresebb amerikai animációs stúdió seregnyi animátorát dirigálhatja, mindazonáltal már az elején volt egy komoly kikötése.
„Már a bemutatkozáskor megmondtam, hogy pukis poén nem lesz – magyarázta az Oscar-jelölt alkotó (Ernest és Celestine) az Entertainment Weeklynek. – Minden animációs filmet el lehet így adni: a karakterek pukiznak, a gyerekek pedig gurulnak a nevetéstől a nézőtéren. Ez mindig jól jön, de én ilyet soha nem csinálok. Azokat a poénokat szeretem, amik az egész családnak szórakoztatók, nem csupán bizonyos kortól lefelé, és szólnak is valamiről.”
A Kacsalábonban egy rokonszenves kacsacsalád szárnyra kel, hogy kicsit világot lásson és útja végén Jamaikában süttesse a hasát. Ám amíg odajutnak, megtapasztalják, mennyi bajjal jár, ha valaki kilép a komfortzónájából. Renner szerint a történet mélyén nyomokban felfedezhető A család kicsi kincse című Oscar-díjas drámai vígjáték üzenete is, amelyben egy diszfunkcionális család indul kalandos útra, hogy menet közben nagy nehezen önmagát is megtalálja.
Azért is sikerült elkerülni, hogy a Kacsalábon hagyományos pukizgatós kölyökfilm legyen, mert Mike White az egyik forgatókönyvírója, aki olyan vitriolos társadalmi szatírákkal szerzett magának hírnevet, mint A Fehér Lótusz című sorozat. „Ebben a filmben a szokásosnál több a felvetett komoly téma, sőt a költészet, ha szabad így fogalmaznom – mondja White. – Beleszőttük a történetbe, milyen nehéz szülőnek lenni, és mire vágyik igazából az olyan ember, akit gyerekkel vert meg a sors – viccelek! –, miközben a film vizualitása meg jó pár poén még mindig eléggé zizzent ahhoz, hogy a kiskorúak felhőtlenül élvezhessék, és ne kavarjon be náluk a komolyabb mondanivaló.”
A Kacsalábon bemutatását eredetileg idén nyárra tűzték ki, de aztán a decemberi ünnepi szezonra csúszott, amit az alkotók egyáltalán nem bánnak. „Bár filmünkben nem jön szembe unos-untalan karácsonyfa, rénszarvas vontatta szán Mikulással a bakon vagy hóember, mégis igazi ünnepi mozi lett – folytatja White. – Kacsáinkat úgy ismerjük meg, hogy eltölti őket az otthon, édes otthon andalító érzése, aztán nyakukba veszik a világot, és rájönnek: ott vagyunk csak igazán otthon, ahol együtt lehetünk a szeretteinkkel. Ennél karácsonyibb üzenetet nehéz lenne elképzelni.”
(Migration – hazai bemutató: 2023. december 7.)