Nagyon meglepődött Benjamin Renner francia rendező, amikor őt kérték fel a Kacsalábon című animációs film rendezésére. A gyártó stúdió, az Illuminations a 3D-s animációs családi mozik készítéséről ismert (Minyonok, Super Mario Bros.: A film), Renner pedig kézzel rajzolja a filmjeit, nem beszélve művészi képregényeiről. Az amerikaiaknak viszont pont egy szuverén alkotó kézzel rajzolt érzékenysége és az általa képviselt kifinomult európai stílus kellett az új produkcióhoz. Rennernek hatalmas előrelépést jelentett, hogy a legsikeresebb amerikai animációs stúdió seregnyi animátorát dirigálhatja, mindazonáltal már az elején volt egy komoly kikötése.

„Már a bemutatkozáskor megmondtam, hogy pukis poén nem lesz – magyarázta az Oscar-jelölt alkotó (Ernest és Celestine) az Entertainment Weeklynek. – Minden animációs filmet el lehet így adni: a karakterek pukiznak, a gyerekek pedig gurulnak a nevetéstől a nézőtéren. Ez mindig jól jön, de én ilyet soha nem csinálok. Azokat a poénokat szeretem, amik az egész családnak szórakoztatók, nem csupán bizonyos kortól lefelé, és szólnak is valamiről.”

Kacsalábonban egy rokonszenves kacsacsalád szárnyra kel, hogy kicsit világot lásson és útja végén Jamaikában süttesse a hasát. Ám amíg odajutnak, megtapasztalják, mennyi bajjal jár, ha valaki kilép a komfortzónájából. Renner szerint a történet mélyén nyomokban felfedezhető A család kicsi kincse című Oscar-díjas drámai vígjáték üzenete is, amelyben egy diszfunkcionális család indul kalandos útra, hogy menet közben nagy nehezen önmagát is megtalálja.

Azért is sikerült elkerülni, hogy a Kacsalábon hagyományos pukizgatós kölyökfilm legyen, mert Mike White az egyik forgatókönyvírója, aki olyan vitriolos társadalmi szatírákkal szerzett magának hírnevet, mint A Fehér Lótusz című sorozat. „Ebben a filmben a szokásosnál több a felvetett komoly téma, sőt a költészet, ha szabad így fogalmaznom – mondja White. – Beleszőttük a történetbe, milyen nehéz szülőnek lenni, és mire vágyik igazából az olyan ember, akit gyerekkel vert meg a sors – viccelek! –, miközben a film vizualitása meg jó pár poén még mindig eléggé zizzent ahhoz, hogy a kiskorúak felhőtlenül élvezhessék, és ne kavarjon be náluk a komolyabb mondanivaló.”  

Kacsalábon bemutatását eredetileg idén nyárra tűzték ki, de aztán a decemberi ünnepi szezonra csúszott, amit az alkotók egyáltalán nem bánnak. „Bár filmünkben nem jön szembe unos-untalan karácsonyfa, rénszarvas vontatta szán Mikulással a bakon vagy hóember, mégis igazi ünnepi mozi lett – folytatja White. – Kacsáinkat úgy ismerjük meg, hogy eltölti őket az otthon, édes otthon andalító érzése, aztán nyakukba veszik a világot, és rájönnek: ott vagyunk csak igazán otthon, ahol együtt lehetünk a szeretteinkkel. Ennél karácsonyibb üzenetet nehéz lenne elképzelni.”

(Migration – hazai bemutató: 2023. december 7.)