Visszatér az ArteKino online filmfesztivál

Idén harmadik alkalommal rendezik meg az ArteKino online filmfesztivált. A fesztivál december 1-től 31-ig fut és tíz olyan európai fesztiválfilmhez biztosít hozzáférést, amelyek korábban nem nagyon kerültek forgalmazásba Európa szerte. A válogatásba olyan filmek kerültek be, amelyek nagyszerűen szerepeltek az A-kategóriás filmfesztiválokon – Berlin, Cannes, Velence vagy Locarnó – az európai mozikban mégsem kaptak kellő figyelmet.  A filmek 45 országban lesznek elérhetőek, bárki regisztrálhat, a filmek megtekintése pedig ingyenes. Sőt a filmekre szavazni is lehet és a szavazók közül egy szerencsés a Locarnói Nemzetközi Filmfesztiválra nyerhet utazást! Az 5000 db jegy filmenként mától elérhető, ám egyes filmekre hamar elfogyhatnak a jegyek.

ArteKino

ArteKino

Az ArteKino Fesztivál hazai partnere a magyarhangya

A FestivalScope és a magyarhangya évekig közösen rendezte meg a Scope100 zártkörű online fesztivált, amely előhírnöke volt a most már 45 országban elérhető rendezvénynek.

A filmek:

24 WEEKS / 24 HÉT – Anne Zohra Berrached (német, 2016, 103’)

A sikeres és boldog házasságban élő nő, Astrid boldogan várja második gyermekét. A terhesség félidejénél azonban kiderül, hogy gyermeke Down-szindrómával fog születni. Férjével egyetértésben úgy döntenek, hogy így is vállalják a gyermeket, de hamarosan kiderül, hogy a rendellenességhez súlyos szívbetegség is társul a magzatnál. Astrid elmondhatatlanul nehéz döntés elé kerül, amelyet csak ő hozhat meg, miközben egyre jobban sürgeti az idő.

FLESH MEMORY –  Jacky Goldberg (francia, 2018, 60’)

Finlay Blake egy webkamerás lány: azzal keresi a kenyerét, hogy szexuális pózokban mutogatja magát az interneten. 33 éves, egyedül él egy mindentől távol eső házban Austin, Texasban és mindenáron vissza szeretné kapni fia gyermekfelügyeleti jogát, melyet foglalkozása miatt vontak meg tőle. A dokumentumfilmben Finley néhány napját követhetjük nyomon. Egyszere láthatjuk magányosan és másokkal együtt – mely útóbbi helyzet az ő kivételesen esetében a képernyőn manifesztálódik.

FOR SOME INEXPLICABLE REASON / VAN VALAMI FURCSA ÉS MEGMAGYARÁZHATATLAN – Reisz Gábor (magyar, 2014, 96’)

Itt tart most Áron 29. évében. Átlagos srácként számtalan kortárs komplexus birtokosa; frissen végzett az egyetemen, barátnője elhagyta, a szülei tartják el, amíg munkát keres, ráadásul miközben az elmúló szerelmen agonizál, valami külső, bizarr tényező mindig felülírja elképzeléseit és megszakítja intim pillanatainak eltervezett linearitását. Mintha nem ő lenne saját életének főszereplője.

IL CRATERE – Silvia Luzi & Luca Bellino (olasz, 2017, 93’)

Rosario utcai ársuként dolgozik Nápoly külvárosának piacain. Arról ábándozik, hogy a szegénységből lánya, Sharon zenei tehetségének segítségével fog kilábalni. Tinédzser lányának videóklippjeinek hatására lányának ügynökeként lép fel, fejébe véve, hogy a lányból az olasz népzene sztárját faragja. Az IL CRATERE dokumenterista és valósághű történetében egy apa igyekezete a lánya szabadságával kerül ellentétbe.

L’ANIMALE – Katharina Mückstein (osztrák, 2018, 100’)

Mati és fiú barátaiból álló motoros bandája a falu összes lányának életét megnehezíti. Sebastian, a falka vezére beleszeret Matiba, aki közeli barátságba kerül a banda által terrorizált lánnyal, Carlával. Az új barátsággal Mati kockáztatja helyét a fiúk csapatában. Mindeközben egy mély titok is gátolja Mati és szülei kapcsolatát. A szülőknek el kell dönteniük, hogy mi számít igazán: a látszat vagy a valóság.

FLEMISH HEAVEN – Peter Monsaert (belga, 2016, 112’)

Nők három generációja. Monique és lánya Sylvie bordélyházat üzemeltet Franciaország és Nyugat-Flandira határán. Eline-t, Sylvie hat éves kislányát elbűvöli édesanyja és nagymamája titokzatos munkahelye, de nem teheti be a lábát a házba. Egy drámai fordulat következtében életük megváltozik és a családi kötelékre nyomás nehezedik.

PIN CUSHION – Deborah Haywood (angol, 2017, 82’)

Iona és vele igen szoros kapcsolatban lévő anyja, Lyn költözésuk után izgatottan várják életük jobbra fordulását. Iona elhatározza, hogy mindenben sikeres lesz, és az iskola legmenőbb diáklányai, Keely, Stacey és Chelsea lesznek a „legjobb barátnői”. Lyn, aki eddig lánya legjobb barátnője volt elhagyatva érzi magát, ezért ő is megpróbál barátot szerezni szomszédja, Belinda személyében. Lyn és Iona egymás előtt úgy tesznek, mintha a dolgaik nagyszerűen alakulnának, azonban ennek éppen az ellenkezője történik. Iona veszekszik a lányokkal, akik inkább cikizik, mintsem, hogy a barátai lennének, Belinda pedig levegőnek nézi Lynt. Anya és lánya saját fantáziájuk és hazugságaik világába menekülnek.

PITY – Babis Makridis (görög-lengyel, 2018, 97’)

A PITY egy olyan ember történetét meséli el, aki akkor érzi jól magát, ha boldogtalan. Egy férfiét, aki a szomorúság rabja és bármit megtenne azért, hogy mások megsajnálják. Ilyen életet él egy olyan ember, akinek a világ nem elég kegyetlen.

THOSE WHO ARE FINE – Cyril Schaublin (svájci, 2017, 71’)

Alice egy call centerben dolgozik Zürich külvárosában. Internet előfizetést és biztosítást árul a vonal másik végén lévő idegeneknek. Munkája befejeztével a városon keresztül viszi az útja, ami látszólag tökéletesen, hiba nélkül funkcionál. Munkahelyi foglalkozása inspirálja abban, hogy egyedülálló, idős nőket hívjon fel az unokájuk nevében pénzt kérve tőlük. Miközben elképesztő összegekre tesz szert, a film olyan változatos helyszíneket és embereket mutat be, akik valamilyen módon kapcsolódnak Alicehez.

Itt lehet regisztrálni: ArteKino Filmfesztivál