A Pi élete (12) (Life of Pi, hazai bemutató: december 20.) egy különleges kaland története: egy hajótörött kamaszfiúé, aki magára marad a Csendes-óceánon egy mentőcsónakban – összezárva egy bengáli tigrissel. De maga a filmezés is nagy kaland volt. Az Oscar-díjas Ang Lee rendező jó pár olyan dolgot volt kénytelen kipróbálni a különleges történet leforgatásához, amit eddig csak hírből ismert. Legfontosabb ezek közül: a film 3D-technikával készült.

– Természetesen féltem az új technikától, de a Pi élete nem készülhetett el másképpen – nyilatkozta a tajvani rendező. – Ha néhány évvel korábban akarják leforgatni, vagyis hagyományos filmet használnak, az a biztos kudarc lett volna. Ez a film többek között a képzeletről szól, és ahhoz elképzelhetetlen látványra van szükség.

A gyanakvó újságírói kérdésekre felelve a rendező azt is elárulta, hogy e film esetében megfordult a szokásos sorrend. Általában a producerek győzködik a rendezőt, hogy használja az új technikát, mert nagyobb bevételre számítanak. Ám ezúttal ő próbálta rábeszélni a producert, hogy engedje használni a 3D-t. A vizualitás a film kulcsa. Ahogy Lee mondta:

– Nem vesz el belőle semmit, de rengeteget hozzáad. Remélem, a nézők is egyet fognak velem érteni…

IC Press