Április közepétől vetítik a Mozgó Mozi hálózatában az első szemüvegkamerával készült magyar filmet, a Szeretlek, mint állat!-ot.

A film Novák Erik alkotása, amelyben olyan társai voltak többek között, mint Fátyol Hermina, Farkas Franciska, Péterfy Bori, Parti Nóra vagy Tóth Orsi. Ez a film a férfi-női viszonyt úgy mutatja be, hogy a vásznon csak a női szereplők látszódnak, az egyetlen férfi egyáltalán nem, hiszen szó szerint az ő szemén, szemüvegén keresztül lát a néző.

Az alkotók hosszas kísérletezés, és több száz órányi felvétel után csak a szemüvegkamerával készült felvételeket hagyták benne a filmben, a rendező szerint így lehetett a legtisztábban bemutatni hogyan roskad össze a főszereplő párhuzamos kapcsolatai miatt az évtizedek alatt kiépített hazugságbirodalma.

A sajátos technika miatt nem könnyű befogadni a történetet, hiszen a mozivászon egyetlen fix része a felirat, minden más folyamatosan mozgásban van. A filmet leginkább azért feliratoztuk, hogy ne legyen tengeribeteg a néző, muszáj valamibe a szemnek belekapaszkodni az állandó kameramozgás miatt, a szemüvegkamerát ugyanis nem lehet fixen rögzíteni, az a fejjel együtt mozog – mondta Varga Gergely, a film egyik producere. “Tudjuk, hogy nehéz a film, ellentmondásos, helyenként akár botrányos is, de ezzel együtt nagyon szeretjük, és roppant tanulságosnak gondoljuk” – tette hozzá a gyártó cég, a Shooteasy ügyvezetője. A rendező és alkotótársai a forgatás közben szinte teljesen szabad kezet kaptak a producerektől, úgy alakíthatták a történetet, ahogyan azt egymás között megbeszélték, vagy ahogyan azt a helyzet hozta. Nem volt óriási stáb körülöttük, a minimál filmes környezetben szabadon dolgozhattak, sokkal jobban ki is tárulkoztak a kamerának, mint azt a nézők megszokták.

A helyenként önéletrajzinak tűnő, de fikciós történet gyakorlatilag kétszereplős jelenetekből áll össze, vissza-visszatérnek az egyes szereplők, de szinte sohasem találkoznak egymással, csak a főszereplővel.

Ez az egyik legfüggetlenebb független film, nem véletlenül készült évekig, rengeteg szívességet kérve, ahogyan az egyébként Novák Erik filmjeinél szokott lenni. A film nem pályázott közvetlen állami támogatásra sem, ráadásul úgy kapott 18+-os besorolást, hogy nincsen benne egyetlen erőszakos vagy durva jelenet sem.